Khamis

kesedihan yang bernada ceria

minah cun ini mempunyai senyuman non-semetri nombor satu tercantik dikalangan perempuan bertahi lalat (di tepi dagu) yang pernah saya lihat. Lenka si pemeluk pokok sejak lahir lagi dikatakan taksub dengan pokok dan pernah mengangap dirinya kelahiran semula se-ekor pokok pine. tapi biarkan kecantikan dan keataksubanya sebentar, kita bicara tentang lagunya.

menurut review sony record, penulis lagu di bawah memerlukan hanya 20 minit untuk menulis liriknya. sejak ia ditulis sehinggalah proses rakaman, liriknya tidak berubah. dia yang juga menulis untuk colbie calait menerangkan bahawa ia sangat mudah ditulis. katanya "saya cuba menyampaikan kesedihan saya dalam nada yang riang ceria". maka tidak hairanlah salinan pertama lagu ini diconteng atas resit yang bersambung dengan sampul surat.

tentang lagu ini, seperti juga penyanyi cantiknya, saya tujukan kepada para perempuan yang sesat bercinta dan lemah upaya sesudah terbuat keputusan yang disesali. dengan pesanan ringkasss, tapat dan padat : jika anda kepingin pelukan dan belaian manja maka peluklah pokok.

enjoy the show...

Tiada ulasan: