Selasa

ini bukan iklan perpaduan kaum

saya sempat menyertai perarakan mahasiswa pagi tadi. pada mulanya saya kira ia untuk merayakan semangat demokrasi bersempena hari penamaan calon pilihanraya kampus UKM. tetapi apabila berada ditengah orang ramai itu saya rasa sesuatu yang lebih mudah difahami - saya memberi peluang kepada diri sendiri menikmati keseronokkan. saya seronok melihat orang bersemangat dan oleh itu ia membuatkan darah beku saya terpam laju terus ke otak.

hasilnya mungkin semangat dan ya, ia memudahkan kami melihat kebarangkalian sokongan justeru mendapat ilham siapa yang akan menang kali ini.

walaupun saya merasa simpati yang berat terhadap badut-badut sedih. namun, hati saya masih belum sanggup memberi sokongan kepada mereka. pagi tadi bilangan mereka ternyata sedikit. mungkin jika dipaparkan disini, saya juga turut merasa malu. malu kerana semangat mereka sudah tidak seperti dahulu. mungkin mereka sudah kehilangan punca sedih ataupun telah berkesan dituakan. walau apapun, saya harap mereka dapat bersedih dan memohon simpati sepanjang hidup mereka tanpa perlu berjuang di atas kaki sendiri.
semoga anda enjoy lagu ini woohoo!!

Tiada ulasan: